poniedziałek, 17 września 2012

Ciasto idealne - owoce plus beza

Jakiś czas temu trafiłam na blog, na którym roi się od przepięknych ciast. Zdecydowanie te z dodatkiem bezy podbiły moje serce i tylko czekałam na okazję, by je zrobić. Wiedziałam, że warto i nie myliłam się. Ciasto jest rewelacyjne. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że nawet mój ojciec je pochwalił, czego, wierzcie mi, nie robi nigdy na głos. Tym razem się wyłamał :)


Składniki:

ciasto:
- 3 szklanki mąki pszennej,
- 1/2 szklanki cukru,
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 5 żółtek,
- 200 g masła,
- 2-3 łyżki kwaśnej śmietany,

beza:
- 5 białek,
- 150 g cukru,

dodatkowo:
- 500 g truskawek,
-  2 łyżki cukru.

Sposób wykonania:

Mąkę łączymy z cukrem, proszkiem do pieczenia, dodajemy pokrojone w kawałki masło i mieszamy. Dodajemy żółtka, śmietanę i zagniatamy jednolite ciasto. Wkładamy je do lodówki na 30 minut.
W tym przepisie autorka wykorzystała tylko 1/3 część ciasta, ja jednak wzięłam dużą tortownicę i wykorzystałam dobre 2/3 całości. Ciastem wykładamy dno foremki (moja była okrągła o średnicy 32 cm), nakłuwamy je w kilku miejscach widelcem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 170°C z termoobiegiem i podpiekamy 10-15 minut. Ciasto wyjmujemy i lekko studzimy.
W tym czasie truskawki mieszamy z cukrem. Osobno ubijamy białka. Pod koniec ubijania stopniowo dodajemy cukier.
Na przestudzone ciasto rozkładamy truskawki, a na nie, ubitą pianę z białek. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 170°C  termoobiegiem i pieczemy ok. 40 minut. Piekarnik wyłączamy i uchylamy, a ciasto studzimy w nim około pół godziny.
Smacznego!



16 komentarzy:

  1. Z tą bezą wygląda naprawdę kusząco. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kusi, kusi. Zestawienie smaków jest idealne.

      Usuń
  2. fantastyczne! Proste i pyszne! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmmmm żyć nie umierać! ja mogę mieć codziennie takie boskie ciasto. dla mnie również idealne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj codziennie, to byśmy były grube, że hej. Ale przynajmniej w weekendy :)

      Usuń
  4. Oj tak, ten typ ciasta zasługuje na największe pochwały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro już tak polecasz to wypróbuję, wspaniałych przepisów na ciasta nigdy za dużo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, polecam, nie będziesz żałować.

      Usuń
  6. Jakie urocze, może zastąpie truskawy śliwkami - tak sezonowo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za spokojem mogą to być dowolne owoce, ale również rabarbar, jak u źródła.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...