piątek, 16 marca 2012

Babka puszysta

A oto przepis na typową puszystą babkę. Jest takim kołem ratunkowym na niespodziewanych gości. Robi się ją  szybciutko, a do tego składniki zazwyczaj zawsze mamy w domu. I do tego zawsze wychodzi. Nie ma zakalców, niedopieczenia czy spalenia.

Składniki:

- 4 jaja,
- 1 szklanka cukru,
- 1/2 margaryny,
- 1 szklanka mąki pszennej,
- 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- parę kropel zapachu waniliowego,
- 1 łyżka kakao.

Sposób wykonania:

Jaja z cukrem utrzeć, dodawać po kawałku margarynę. Do tego dodać mąkę z proszkiem i zapach. Do formy wlewamy 2/3 gotowej masy. Babkę można piec w okrągłej tortownicy z dziurką lub zwykłej podłużnej. Do pozostałej masy dodajemy kakao i mieszamy, aż składniki się połączą. Pozostałą kakaową masę wlewamy na masę białą.
Babkę pieczemy w temperaturze 180°C przez 30-40 minut.

Po wystygnięciu można babkę polać polewą czekoladową, to wtedy nie jest taka sucha. Przykładowe składniki polewy, to:
- 3 łyżki cukru,
- 3 łyżki wody,
- 3 łyżki tłuszczu,
- 3 łyżki kakao.
Tłuszcz rozpuszczamy, wrzucamy pozostałe składniki i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Babkę polewamy lekko przestudzoną polewą.

7 komentarzy:

  1. Mam podobny przepis, tylko z innych proporcji, ale składniki te same.
    To prawda zawsze się udaje. Do tego jest świetną bazą do tortów, wystarczy tylko nasączyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. A nie pomyślałam o bazie do tortów. Jeszcze żadnego nie robiłam, ale mam taki zamiar. Niedługo są urodziny Starszej, to będę miała okazję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię piaskową babkę,pięknie wyrosła u mnie dzisiaj babka z przepisów kuchni lidla:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię podobnym sposobem, tyle, że margarynę wlewam rozpuszczoną do jajek zmiksowanych z cukrem. Lepiej się wtedy mieszają składniki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Katastrofa ,zrobiłam wszystko tak jak opisane w przepisie dokładnie.
    Ciasto się zważyło, dlaczego.
    Ale postanowiłam piec dalej na dodatek nic nie wyrosło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, co poszło nie tak. Ja tę babkę robię automatem, bez namysłu wszystko razem mieszam i zawsze wychodzi. Może masło/margaryna było za stare? Albo za twarde i się nie rozmieszało dobrze. Zazwyczaj dodaję wtedy mąkę, która pomaga rozmieszać twarde masło.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...