piątek, 6 lipca 2012

Zupa z fasolki szparagowej

Tę zupę robię dość często, gdyż przepada za nią mój mąż, a nigdzie indziej jej nie spotkaliśmy. Jak tylko spada cena żółtej fasolki szparagowej, zaraz się za nią zabieram. Ale równie dobra jest z fasolki mrożonej.



Składniki:

- 1,5 l wywaru z mięsa i warzyw,
- 40 dag fasolki szparagowej (ja mieszam zieloną z żółtą, ale można dać tylko żółtą),
- 10 dag groszku (mrożony będzie smaczniejszy),
- 20 dag pomidorów,
- 2 łyżeczki mąki,
- sól, pieprz i cukier do smaku,
- 2/3 szklanki słodkiej śmietanki.

Sposób wykonania:

Fasolkę myjemy, odcinamy końce i kroimy na paski długości ok. 3 cm. Wrzucamy do gorącego wywaru i gotujemy do miękkości (choć ja lubię, gdy jest odrobinę twardawa). Jeśli zdecydowaliśmy się na groszek mrożony, to w połowie gotowania go dorzucamy. Jeśli skorzystamy z konserwowego, to dodajemy go, gdy fasolka będzie już prawie miękka. Dodajemy sparzone, obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i cukrem, ew. przyprawą do zup. Na koniec mieszamy mąkę ze śmietanką i wlewamy pomału do zupy.


Przepis dodaję do akcji:

Pomidorowe inspiracje

16 komentarzy:

  1. tez lubie taka zupe:)
    wyglada bardzo apetycznie:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, jest troszkę wiosenna, nie licząc tego, że gorąca :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki qualietta, mi też bardzo odpowiada taka zupka.

      Usuń
  3. a ja jeszcze jej nie robiłam, jutro wykorzystam ten przepisik, ale czuję że będzie wyśmienita ;) pozdrawiam wszystkich wielbicieli zupek :*

    OdpowiedzUsuń
  4. No to najwyższy czas zrobić! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam.Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj ją ugotowałam - bardzo smaczna, z pewnością do niej wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja do tej pory jadłam fasolkę tylko z bułką tartą, a tu taki fajny pomysł na zupę!! tym bardziej, że mam fasolkę na działce i nie wiem już co z nią zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, zazdroszczę fasolki na działce. Zupę polecam, bo smakuje każdemu, kto ją zrobił.

      Usuń
    2. jutro zupka będzie na obiad, pokazałam domownikom Pani przepis i im ślinka pociekła do ekranu :)

      Usuń
  8. Zrobiłam i pokochałam :-). Dzisiaj robię ja ponownie, tym bardziej, że od mamy dostałam świeżą dostawę fasolki :-). Dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Fakt, że smak zupy jest niesamowity. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Robiłam już wiele razy, pychota 😀

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...