wtorek, 27 marca 2012

Surówka z białej kapusty

Generalnie nie jestem fanem surówek, ale jak już jakaś mi zasmakuje, to wcinam. Głównie dlatego, że są zdrowe i należy jeść dużo warzyw. To każdy wie. Jednak zimą brokułów i kalafiorów mam po dziurki w nosie. Dlatego cieszę się, że znalazłam coś, co można zrobić o każdej porze roku. Będąc w restauracji dostałam tę surówkę, zapytałam o przepis. A że jest banalny, to zrobiłam.



Składniki:

1 mała główka białej kapusty (lub pół dużej), najlepiej młodej, ale niekoniecznie,
2 marchewki,
2-3  łyżki majonezu,
sól i pieprz do smaku.

Sposób wykonania:

Kapustę myjemy i szatkujemy na małe paski. Do tego trzemy marchewkę na grubych oczkach. Solimy i pieprzymy do smaku. Dodajemy majonez, ale nie za dużo. Tylko tak, by składniki się połączyły.
Surówkę dobrze jest zrobić pół godziny przed podaniem.


Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Surówka bardzo dobra, jedna z ulubionych w mojej rodzinie:)do mięsnego, drugiego dania jak znalazł! polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dobra, dobra. Też za nią przepadam, głównie za prostotę wykonania.

      Usuń
  2. Ja jeszcze dodaje jabłko i cebule :) pycha,
    pozdrawiam Klara F.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłko dodaje delikatności, cebula zaostrza, ciekawe dodatki. Dziękuję.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...