środa, 20 czerwca 2012

Drożdżówki z rabarbarem i nie tylko

Sezon rabarbarowy nadal trwa, zatem musimy wykorzystać go należycie. Każdy nowy pomysł jest mile widziany. Placki, kompoty i konfitury już robiłam. Tym razem zabrałam się za drożdżówki z rabarbarem i daktylami, na które przepis znalazłam tutaj. Gorąco polecam takie nietypowe wykorzystanie rabarbaru.



Składniki:

- 4-5 gałązek rabarbaru,
- 1/2 kg mąki,
- szczypta soli,
- 2 jajka,
- 1/2 szklanki cukru,
- 2 opakowania cukru waniliowego,
- 1 szklanka mleka,
- 30 g drożdży,
- 120 g masła,
- 10 sztuk daktyli suszonych,

kruszonka:

- 200 g mąki,
- 100 g masła,
- 50 g cukru.

Sposób wykonania:

Drożdże rozpuszczamy w 1/3 szklanki ciepłego mleka. Pokrojone masło rozpuszczamy w pozostałej części mleka.
Jaja ucieramy z cukrem i jednym opakowaniem cukru waniliowego.
Osobno przesiewamy mąkę do miski, dodajemy sól, drożdże z mlekiem oraz rozpuszczone masło. Dokładnie mieszamy, po czym dodajemy jaja ubite z cukrem. Ciasto ugniatamy przez około 15-20 minut, następnie przykrywamy ściereczką i odkładamy do wyrośnięcia na 30 minut.
W tym czasie kroimy rabarbar na plasterki i posypujemy go 2 łyżkami cukru i jednym opakowaniem cukru waniliowego. Kroimy też daktyle na małe kawałki.
Wyrośnięte ciasto dzielimy na małe kuleczki i kształtujemy z nich drożdżówki tak, by brzegi miały wysokość ok. 1 cm i były jak najcieńsze, gdyż i tak urosną. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Do każdej drożdżówki wkładamy parę daktyli i rabarbaru ile się da. Na koniec posypujemy kruszonką powstałą z wymieszania podanych składników. Drożdżówki wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180°C i pieczemy przez ok. 25-30 minut.




Przepis dodaję do akcji:

8 komentarzy:

  1. Ależ smakowite! Piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie drożdżówki uwielbiam! Apetycznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam pierwszy raz, ale wrócę jeszcze do nich.

      Usuń
  3. Pieknie wygladaja! Podkradlabym jedna, i to teraz, zaraz, juz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Proszę częstuj się choć wirtualnie :)

      Usuń
  4. Wyglądają super! Mi się marzyły drożdżówki z rabarbarem, ale w końcu zrobiłam jedną dużą :) Może następnym razem uda mi się stworzyć takie śliczne maleństwa? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie w smaku to jest to samo, co drożdżowy placek z rabarbarem, ale efekt zupełnie inny.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...