sobota, 16 czerwca 2012

Chleb pszenny z chrupiącą skórką

Ten chlebek jest najsmaczniejszy ze wszystkich, jakie dotychczas robiłam. Jest pachnący, chrupiący, idealny na śniadanko i do grilla. Zdecydowanie będę go robić częściej, choć nie jest tak zdrowy, jak te pełnoziarniste, które robiłam dotychczas. Gorąco polecam spróbowanie go! Przepis podejrzałam tutaj.



Składniki:

- 500 g mąki pszennej typ 550,
- 15 g świeżych drożdży,
- 2 czubate łyżeczki soli,
- 300 ml ciepłej wody,
- mak lub sezam do posypania.

Sposób wykonania:

W misce rozkruszamy drożdże i zalewamy je ciepłą wodą. Dodajemy 100 g mąki i mieszamy do zniknięcia grudek. Misę przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na całą noc.
Na następny dzień drożdże mieszamy z pozostałą mąką i solą. Wyrabiamy ciasto, aż do pojawienia się pęcherzyków powietrza. Mi to zajęło około 10 minut. Z ciasta formujemy kulę i przykrywamy ściereczką. Odstawiamy do wyrośnięcia na godzinę. Po tym czasie ciasto przekładamy na blat posypany mąką i zagniatamy je przez ok. 5 minut. Formujemy na kształt bochenka i przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Ponownie przykrywamy i czekamy 20 minut. W tym czasie nagrzewamy piekarnik do temperatury 200 °C. Przed włożeniem ciasta do piekarnika, smarujemy je delikatnie ciepłą wodą i posypujemy makiem bądź sezamem. Nacinamy chleb ostrym nożem i wkładamy do piekarnika na 30 minut.



10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Najsmaczniejszy z dotychczas przeze mnie upieczonych.

      Usuń
  2. Jaki bielutki. Wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że wyszedł piękny. Sama się zachwycałam :)

      Usuń
  3. Ale piękny i apetyczny. Muszę kiedyś taki spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam
    A tą temperaturę 200 st. to z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez termoobiegu. Ja zawsze daję grzanie z góry i z dołu.

      Usuń
    2. Już upiekliśmy w termoobiegu i wyszedł super. Czas pieczenia ok 45 minut bo wolno się rumienił
      Dzięki za przepis

      Usuń
    3. Dużo zależy od piekarnika. Mój jest wyjątkowo szczelny i zawsze piekę dokładnie wg przepisu, ew. trochę krócej. Cieszę się, że chlebek wyszedł.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...