piątek, 6 kwietnia 2012

Latte macchiato

Lubię kawę dość słabą, dlatego kawa Latte macchiato jest czymś, co tygryski lubią najbardziej :)
Robi ją mój mąż, bo zdecydowanie jemu to najlepiej wychodzi.

Składniki:

- 2/3 szklanki mleka,
- 1 porcja kawy espresso z dowolnego ekspresu do kawy (można również w osobnej filiżance zrobić mocniejszą kawę rozpuszczalną).

Sposób wykonania:

Zimne mleko wlewamy do wysokiej szklanki i spieniamy je. Może nam posłużyć do tego specjalna dysza w ekspresie do kawy lub po prostu spieniacz do mleka. Musi być ono dość mocno spienione, by utworzyły się warstwy. Na takie mleko bardzo delikatnie wlewamy kawę z ekspresu bądź z filiżanki, jeśli zrobiliśmy kawę rozpuszczalną (wtedy można wykorzystać lejek). Kawa powinna się utrzymać pomiędzy dwoma warstwami - mleka i utworzonej piany. Na koniec pianę możemy delikatnie posypać czekoladą bądź słodkim kakao.

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam latte macchiato!
    Super zdjęcie. Bardzo ładna podkładka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, przekażę mężowi informację o zdjęciu. Stara się, stara :)

      Usuń
  2. moja ulubiona kawa!
    ale nigdy sama jeszcze nie robiłam.. ale to się zmieni. od zaraz!


    Wesołego Alleluja! ;*
    smakowitych doznań, radości i ciepłych chwil
    pełnych uśmiechu w rodzinnym gronie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, bo na prawdę to nie filozofia.
      Również życzę spokojnych i rodzinnych świąt. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Mnie tam nie wychodzą takie ładne warstwy.:) Chyba jestem zbyt niecierpliwa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie martw, mi też. Kawę robi mi mąż :) Ponoć bardzo dużo zależy od temperatury mleka i cierpliwości w spienianiu kawy.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...