poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Żółta babka

Babka, którą nazwałam żółtą, bo taki kolor przybiera po upieczeniu, jest smaczna i wychodzi jej całkiem sporo. Dlatego należy ją robić w podłużnej tortownicy, ale dość długiej.

Składniki:

- 5 jaj,
- 360g cukru,
- 1 kostka margaryny,
- 360g mąki pszennej,
- 1 czubata łyżki kartoflanki,
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1 kwaśna śmietana (250 ml),
- olejek migdałowy,
- cukier puder do posypania.

Sposób wykonania:

Wymieszać jaja z cukrem, aż do uzyskania białej masy. Następnie dodajemy po kawałku margarynę i dobrze mieszamy. Do masy wsypujemy stopniowo 2/3 mąki. Gdy masa jest już dość gęsta, dodajemy po trochu kwaśnej śmietany na zmianę z paroma łyżkami reszty mąki. Na koniec dodajemy proszek do pieczenia i parę kropel olejku migdałowego. Ciasto mieszamy dość długo i dokładnie, po czym przelewamy je do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzewamy do temperatury 200°C i wstawiamy ciasto. Pieczemy je 45 minut. Babkę trzymamy jeszcze 20 minut w zamkniętym piekarniku, po czym lekko go uchylamy. Po kolejnych 15 minutach ciasto  można wyjąć i wystudzić. Na koniec posypujemy je cukrem pudrem.


  

7 komentarzy:

  1. Zaintrygowała mnie śmietana w przepisie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja znam kilka przepisów z kwaśną śmietaną. Dodaję też do jednego z jabłeczników. Polecam

      Usuń
  2. Ja też z kwaśną śmietaną jeszcze nie robiłam.dziękuję za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Byle kwaśna. Ja różnie biorę, jednak min. 18%.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...