wtorek, 9 lipca 2013

Nadziewane kotlety mielone

Kotlety mielone to przysmak wielu Polaków, głównie mężczyzn. Ja za nimi nie przepadam. Jednak te nadziewane są wyjątkowe. Nietypowe, niby smakują jak te tradycyjne, ale jednak inaczej. Według mnie są smaczniejsze, niż te po staropolsku.
Przepis pochodzi z książki Ewy Aszkiewicz "Kuchnia Polska", jednak lekko go zmodyfikowałam.



Składniki:

- 50 dag mięsa mielonego wieprzowo-wołowego,
- pół szklanki bułki tartej,
- 1/3 szklanki mleka,
- 1 jajko,
- 1 białko,
- 2 cebule,
- kilka grubszych, małych plastrów żółtego sera (liczba zależna od tego, ile powstanie kotletów),
- 1 łyżka masła,
- sól, pieprz, słodka papryka, majeranek,
- olej do smażenia,
- bułka tarta i mąka krupczatka do panierowania.

Sposób wykonania:

Drobno posiekaną jedną cebulę lekko smażymy na oleju tak, by się nie zarumieniła. Odkładamy do wystudzenia. Tartą bułkę zalewamy ciepłym mlekiem. W misce mieszamy ze sobą mięso mielone, cebulę, jajko, białko, bułkę tartą z mlekiem oraz przyprawy. W razie potrzeby można dodać więcej bułki tartej (zależy od jakości mięsa).
Plastry sera smarujemy lekko masłem i posypujemy słodką papryką. Wkładamy do lodówki.
Z wymieszanego mięsa formujemy podłużne, grube płaty. Kładziemy na nie po plasterku sera i zlepiamy końce, nadając okrągły, płaski kształt, jak to na kotlety mielone przystało :).
Tak przygotowane mięso obtaczamy w bułce tartej wymieszanej z mąką krupczatką i odstawiamy do lodówki na 30 minut.
Na mocno rozgrzanym oleju smażymy kotlety z każdej strony, aż do mocnego zarumienienia się. W trakcie smażenia dodajemy drugą cebulę pokrojoną na łódeczki. Gotowe mięso podajemy z usmażoną cebulą i ziemniakami.
Smacznego!




9 komentarzy:

  1. bardzo apetycznie wyglądają:) pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz racje, moj maz uwielbia mielone, a ja na sam zapach sie krzywie. :) Ale moze te nadziewane by mi "podeszly"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rada dla Ciebie, która działa na mnie. Rób je rzadziej, wtedy lepiej smakują :)

      Usuń
  3. Różnie już nadziewałam mielone, ale żółty ser nigdy nie przyszedł mi do głowy. Muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Np. pieczarkami, cz http://skarbnica-smakow.blogspot.com/2012/02/kotlety-mielone-inaczej.html . Jak mi się jeszcze coś przypomni, to napiszę :)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Tygrysku, dzięki Tobie przypomniało mi się, że mam nieopublikowany przepis na mielone z pieczarkami. Dzięki za przypomnienie.

      Usuń
    3. Nie ma za co, w końcu to przez przypadek ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ale super pomysł ! :) na pewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...